Maľovaná mapa

Rýchle informácie

Počasie Ochodnica

Turistické trasy

1.) Ak  sa  vyberieme  v smere Nesluša, trasa je značkovaná okolo kostola, bývalého družstva smerom do osady Suchá.  Na hraničnom bode v horskom sedle Ochodnice a Nesluše je križovatka s modrou trasou (Cestou Vila Galvánka). Tu sa môžeme rozhodnúť, či budeme pokračovať po našej trase do Nesluše - kde je záver zelenej trasy. Modrou - Cestou V. Galvánka môžeme absolvovať  ďalej  túru  cez  osadu  Majtánky do Kysuckého Nového Mesta, alebo sa vydáme na opačnú stranu - smer Petránky a Zákopčie. Na tejto trase čaká na turistov neopakovateľný zážitok  kysuckej prírody, mnohých osád,  ktorými  prechádzame.  Ďalší dôležitý  križovatkový  bod  môžeme spomenúť   Petránky,   kde  vedú významné  turistické  trasy   v  smeroch Čadca - Turzovka - Semeteš,.. Do osady  Petránky sa   dostaneme z Ochodnice aj po neznačkovanej trase z konečnej zastávky ďalej po hlavnej ceste. Z konečnej zastávky stúpame okolo hájovne asi 4 km stále po ceste cez hory, až musíme odbočiť asi 1 km pod Petránkami doprava (orientačný bod tejto odbočky je drevená "garáž" na ľavej strane cesty).

2.) Pri použití druhej turistickej varianty v strede obce smer Čadca - naša trasa vedie okolo materskej školy po zelenej značke. Prechádzame osadou Beľajky, odkiaľ  máme nádherný  výhľad  na blízke i vzdialené okolie. Ďalej stúpame až na Chotárny kopec - najvyšší vrch celej trasy a druhý najvyšší vrch okresu KNM (906m).  Tu  sa  nachádza rázcestie  kde sa stretáme s červenou trasou Čadca - Turzovka - Semeteš (spomínané v bode 1). Do Čadce sa ďalej dostaneme cez mnohé osady, či už pôjdeme po našej zelenej trase, alebo červenej.

Položky označené * sú povinné!